Mauritius
2012. január 12. írta: 2travelers

Mauritius az Indiai óceánon fekvő szigetország főként mesés tengerpartjairól híres, ám ez nem minden, az ide utazóknak sokféle kalandban és életre szóló élményben lehet része.

Majdnem egynapos repülőút és többszöri átszállás után végre megérkeztünk Mauritiusra. Qatar Airways-el repültünk, amit csak ajánlani tudok, már többször is utaztam velük, a repülőgépek újak, kényelmesek, saját tévéd van, és a fedélzeten felszolgált étel is finom, a személyzet pedig kedves. Ennyi pozitívum általában kevés légitársaságról mondható el- és ez itt nem a reklám helye :-) de ami jó,az jó!
Fáradtan, de izgatottan léptünk ki a reptérről, és a nálunk megszokott fagyos téli idő után élveztük a napsütést és a kellemes 30 fokos meleget. A reptér előtt taxik mindem mennyiségben, rövid alkudozás után már úton is voltunk. Megjegyzem, a taxi nem olcsó, de az autóbérlést nem ajánlom, ugyanis baloldali a közlekedés, és az utak minősége is hagy némi kivetnivalót maga után.
A szállodánk meseszép, az Intercontinental Mauritius Resort- ban szálltunk meg. A szoba hatalmas,a teraszon pezsgőfürdővel, nyugágyakkal, csodás kilátással, ízlésesen berendezve. Üdvözlésképpen helyi, nádcukorból készült rummal kínáltak-ebből két üveggel ki is eszközöltem otthonra, jó lesz szuvenírnak címszóval. Ez az ital több változatban is létezik, különböző gyümölcsökkel, kókusszal is ízesítik a rumot.
A helyiek kedvesek, mosolygósak, éreztetik velünk, hogy valóban szívesen látnak. A tengerpart, mintha csak egy képeslap elevenedett volna meg, a türkizkék óceán, a homokos part és pálmafák, egyből úszni csábítottak minket. A víz az évnek ebben a szakaszában nagyon kellemes,de a medence a drinkbárral - ahol frissen facsart gyümölcsleveket ihatunk a vízben üldögélve - is említésre méltó. Én inkább a medencében szeretek időzni érthető módón, a frissen préselt ananászlével a kezemben..

Mauritiuson nagyon sok látnivaló van, igyekeztünk minél több helyre eljutni, amikor nem épp a parton süttetük a hasunkat.

Kövess minket Facebookon is!

Első utunk a méltán világhíres Bois Cheri teagyárba vezetett, ahol betekintést nyerhettünk a teagyártás folyamatába, illetve a gyár történetet is végigkövethetjük a kicsi, ám annál érdekesebb múzeumban, és a teaültetvényeket is megcsodálhatjuk. A teaültetvények hatalmasak, gyönyörű zöld színben pompáznak, ameddig a szem ellát. A program végén teakóstolóra invitálnak minket, majd vásárolhatunk is, innen persze vaníliás, kókuszos és egyéb finom teákkal felpakolva távoztunk. Szerintem a kókuszos a legjobb, egy kis tejjel, mindenképp kipróbálandó!

Ezek után a Chamarel vízeséshez indultunk el. Csodálatos látvány, Mauritiuson több vízesés is található a trópusi időjárásnak köszönhetően, egyet mindenképpen meg kell látogatni. A vízesnél általában találunk helyieket, akik ismerik a járást, hogy hogyan jussunk a vízesés közelébe, érdemes igénbe venni a segítségüket, mert a kis ösvényeken szépen elcsúszhatunk, ha nem tudjuk, hogy hova lépjünk.
Következőnek a Vanilla Krokodil és Óriásteknős Parkot látogattuk meg, ami nemcsak felnőtteknek, hanem gyerekeknek is remek szórakozás. 1985-ben nyitotta meg kapuit, az első krokodilok Madagaszkárról érkeztek ide. Trópusi környezetben óriásteknősüket etethetünk, a hátukra ülhetünk, ha kedvünk tartja, majd a parkban tett séta során krokodilokkal, majmokkal, gyíkokkal, és egyéb egzotikus állatfajokkal ismerkedhetünk meg. A parkban található étteremben a bátrabbak a krokodilhúst is megkóstolhatják. Ezt mi kihagytuk , de kis krokodillal például fotózkodtunk! Nagyon trükkösen összefogják a száját egy befőttes gumival, mert különben azért már tudna harapni, de a képen, amit megvásárolsz tőlük, már kiphotoshoppolják a gumit a szájáról! :-)

Port Luis, a főváros, a sziget északnyugati partján fekszik. A várost a 18. században alapították. Csodás régi épületek, műemlékek találhatóak itt, ezen kívül kis üzletek, és tengerparti éttermek csábítják a turistát, amelyek helyi specialitásokat is kínálnak. A mauritiusi konyha kipróbálása igazi kaland,a helyi ételekben a kreol,indiai,európai, afrikai, és kínai konyha jegyei keverednek. Miután szigetországról van szó, a tengerből frissen kifogott halakat, rákokat, kagylókat se hagyjuk ki semmiképp! Az india éttermek kiválóak, a fővárosban, a kikötőben több is akad belőlük, de ugyanúgy pizzériát, különböző gyorséttermeket is találunk ott. Nem egy nyüzsgő város, este elég korán megáll az élet, sok szórakozási lehetőség nincs.

A természet kedvelőinek mindenképp fel kell keresnie a Pamplemousses Botanikus Kertet. Ajánlott idegenvezetőt fogadni, akik már a bejáratnál felajánlják segítségüket, így sokkal több érdekes információt tudhatunk meg a növényekről. Rengeteg helyi és külföldi növény található itt, többek között vízililiomok, lótusz, kaucsukfa, kókuszpálma, mahagónifa és ébenfa. A park egyik legnépszerűbb és talán legérdekesebb látnivalója a Victoria amazonica,  amelynek levelei akár egy három hónapos csecsemő súlyát is elbírják. Nekem személyszerint a vizililiomok tetszettek a legjobban. Idegenvezetőnk azt is megmutatta , hogyan kell egy pálmára felmászni…persze ezt én is kipróbáltam, de lejönni már nem volt olyan vidám mint felmenni…

Egész napos program a Casela park, ahol állatkert, állatsimogató, kalandpark, quadozás várja az odalátogatókat.Ám ez mind semmi ahhoz képest, ami a Casela szafari parkjában vár minket! Oroszlánokkal sétálhatunk és gepárdokat simogathatunk. Ezt semmiképp se hagyd ki!!!! Így, négy felkiáltójellel.
Ez egy egyedülálló lehetőség arra, hogy testközelből tanulmányozzuk az oroszlánok viselkedését természetes közegükben. A trénerek mind jól képzettek, tapasztaltak, szemmel láthatóan tudják a dolgukat. A túra előtt felkészítenek, hogyan is kell viselkedni az állatokkal, majd kis csoportunk-kb. 10 vállalkozó kedvű ember- elindul az elkerített erdőbe ahol hamarosan meg is jelenik két felnőtt nőstény oroszlán. Először mindenki csak messziről méregette őket, senki sem mert közel menni hozzájuk. Én pedig nagy állatbarát vagyok, de azért én is csak néztem amikor az erdőből előugrott a két jól megtermett oroszlán! Rövid idő elteltével már közelebb merészkedtünk, majd séta közben bátorságunkat összegyűjtve a hátukat simogattuk. Hihetetlen élmény látni, ahogy az oroszlán fára mászik, a folyóból iszik, a társával játszik, és mindezt a közvetlen közelünkben, alig egy-két méterre tőlünk. És közben lehet őket simogatni ha épp mellettünk sétálnak-és jól nevelten így is tettekJA séta körülbelül egy óra, ezután lehetőség nyílik átsétálni a gepárdokhoz, akik ugyan kissé barátságtalanabbnak néznek ki, de a végén nagyméretű macskaként hagyják magukat simogatni. Ebből a parkból egy életre szóló élménnyel távoztunk.
 Nyaralásunk a végéhez közeledett, a maradék időt a tengerparton töltöttük, és élveztük a napsütést, a nyugalmat, a szálloda teraszáról csodáltuk meg a naplementét,és éjszaka a szállodánk kis tavában élő békák „énekét” hallgattuk.
A szállóban minden este valamilyen műsor van a vendégeknek, táncosokkal, különböző előadókkal. Több étterem közül is lehet választani a hotelben, ahol vacsorázhatunk, mindegyik kiváló volt. Legszebb talán a halételeket felszolgáló étterem, ahol közvetlenúl a homokos tengerparton lévő asztaluknál szolgálják fel a finomabbnál finomabb grillezett halakat, rákokat.
Természetesen szuvenírt is vásároltunk, a –sajnos mára már kihalt - dodo kacsával díszített emléktárgyak nagyon népszerűek, ez az állat mind a mai napig a sziget jelképe.
Fájó szívvel, ám teli feledhetetlen élményekkel búcsúztunk el Mauritiustól, örökre szívünkbe zárva ezt a varázslatos szigetet. A repülőgépen Mark Twain szavain gondolkodom, aki 1896-ban vetette papírra a következő sorokat: „Minden bizonnyal előbb létezett Mauritius, majd ennek formájára alkotta meg Isten a paradicsomot” Milyen igaz.

Kövess minket Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.