Kuala Lumpur, Malajzia
2012. január 13. írta: 2travelers

Nemsokára itt a karácsony, Budapesten nagyon hideg van, néha már havazik is, az utak is jegesednek, de sebaj mert nemsokára Malajziába utazunk!
Az odaút kissé komplikált volt, Budapestről Münchenbe kellett repülni a Lufthansa járatával, onnan Qatar Airways-el Dohába, és ott ismételten átszállni a Kuala Lumpurba tartó járatra. De ha még csak ez lett volna a gond.. A müncheni járat késik, az emberek java része pedig átszállna Münchenben, így áll a bál a beszállítókapunál, mindenki meg akarja tudni, mi történt, mikor indul a gép, köztük én is. Az ott dolgozók beszélnek össze – vissza, próbálják nyugtatgatni az embereket, nem sok sikerrel. Eközben telefonálgatok, müncheni reptér, légitársaság irodája, és a többi, mondják, persze, tudják, hogy késünk, megvárnak…hát, nem vártak meg!
Hurrá, maradunk Münchenben egy napot, ahelyett hogy Kuala Lumpurban süttetnénk a hasunkat!.

Másnap már minden simán ment, ennyi viszontagság után alig vártam, hogy megérkezzünk Kuala Lumpurba.. A reptér kicsit messze van a városközponttól, körülbelül egy órás út után érkeztünk meg a szállodába. Az idő meleg, 3O fok körül van, és elég párás a levegő.
A szálloda gyönyörű, ráadásul remek helyen van, hatalmas bevásárlóközpont vele szemben, a mellette lévőbe pedig még az épületből is át tudunk menni!Lepkaultunk, és egyből körülnézni indultunk.
A bevásárlóközpontok eszméletlen karácsonyi díszbe vannak öltöztetve, mindenhol extra méretű fenyőfákba, mézeskalács házikókba, rénszarvasokba, hóemberekbe botlani. Előszőr túl soknak tűnhet ennyi díszítés, de nagyon jópofa, még így a 3O fokban is karácsonyi hangulata lesz az embernek.

Afelől sem kell aggódnunk, hogy éhen maradunk, mind a bevásárlóközpontokban, mind azokon kívül remek éttermek vannak, mindenki megtalálhatja a kedvencét, maláj, indiai, arab, mexikói, japán éttermekből nincs hiány, de még magyar goulash-t is találni , ha szemfüles az ember!

Kövess minket Facebookon is!

A frissen sült péksüteményeket érdemes kipróbálni, nagyon finomak, de vigyázzunk,ha nem vagyunk túl vállalkozó kedvűek, az általunk sósnak gondolt virslis lepény is édes tésztából van elkészítve..többek között-ugyanis, mint később rájöttem, minden édes tésztából volt elkészítve! De a végén már hozzászoktam, sőt kifejezetten ízletesnek találtam ezeket a péksütiket!
Másnap a Batu Caves-t látogattuk meg, azaz a Batu barlangokat. Ez Indián kívül a leglátogatottabb hindu szentély, az 18OO –as évek végén fedezték fel. Ahhoz, hogy a szentélybe feljussál, amely egyébként 4OO méter hosszú, és 1OO méter magas, egészen pontosan 272 lépcsőfokot kell megmászni, ami így leírva nem tűnik olyan vészesnek,de valójában nagyon fárasztó.
Majmok is vannak, ugyan nem túl barátságosak, szaladgálnak a lépcsőn, méregetnek, az egyik egy óvatlan pillanatban a lépcsőorlátra ugrik, és az órámat próbálja ellopni – gyorsan arrébb ugrottam, nem lehet ezeknél a majmoknál tudni, a végén még megharap, ha nem szerzi meg a kiszemelt zsákmányát.
Úgy, hogy jó kondiban vagyok, kb fél órába kerül megmásznunk a lépcsőt. Nagyon régi, a fokok, egyenletlenek, meredekek, hol nagyon magasak, hol alacsonyak, ráadásul rohadt meleg van, már a visszafordulást fontolgattunk, de a végén csak feljuttottunk. Megérte a fáradozást ,a barlang csodaszép, szobrokkal, szentélyekkel, és ha még feljebb tudunk mászni további lépcsők sokaságán a következő szintre, láthatjuk, hogy a barlang teteje megnyílik, és beragyog a nap. Tényleg csodaszép, semmiképpen se hagyjuk ki!!!! A lefelé menetel kicsit könnyebb, de azért szintén elfáradtunk.

Leérkeztünkkor megható látvány az öreg hölgy, aki ugyan már felmászni nem tud, de a lépcső aljánál imádkozik.

Kuala Lumpurban hatalmas bevásárlóközpontok vannak, amelyek felfedezése szintén remek programnak ígérkezik, semmiképpen se hagyjuk ki a két leghíresebbet, a Suria KLCC -t és a Times Square nevűt.
A Suria KLCC a Petronas ikertornyok aljában található,amelyeket amúgy is minden turistának látnia kell. Ez egy 6 emeletes, gyönyörű, elegáns bevásárlóközpont, ahol jóformán az összes világmárka megtalálható, többféle árkategóriában, betérhetünk akár egy Marks and Spencer üzletbe, vagy akár vásárolhatunk a Louis Vuitton - ban. Ha már a vásárlásnál tartunk, érdemes a Bata cipőboltot megkeresnünk itt, ugyanis a szebbnél szebb, jó minőségű Bata cipőket jóval alacsonyabb áron vásárolhatjuk meg, mint Budapesten – körülbelül az itteni ár ötödéért, vagy talán még kevesebbért is.

A Suria KLCC egyik kijárata egy csodálatos parkra nyílik, az itt lévő Starbucksban ihatunk egy kávét, miközben a teraszán megpihenünk.
A Times Square bevásárlóközpontra legalább egy délutánt szánjunk rá! Ebben ugyanis egy vidámpark található! A Cosmo’sWorld ritkaságnak számít, kicsiknek és nagyoknak egyaránt találhatóak benne játékok, de a legjobb mégis a hullámvasút, amely az emeletek közt megy, 8OO m hosszú, és még fejjel lefelé is átfordul –egy párszor….Kihagyhatatlan! Ha már kiszórakoztuk magunkat, akkor több mint 1OOO üzletben vásárolhatunk, főként kisebb butikokokban,vagy megebédelhetünk az itt található 65 étterem valamelyikében.

Egésznapos program a Sunway Lagoon – vagy talán két napos is, ha mindent ki szeretnénk próbálni. Itt ugyanis egy vidámpark, egy vízividámpark, egy kalandpark, egy kisebb állatkert, és egy úgy nevezett „scream park” , szabad fordításban ijesztgetős park is található. (a szegény látogatókat vámpíroknak , zombiknak színészek ijesztgetik többek között ) Gyerekekkel utazók mindenképp látogassanak el ide!
A vidámpark jó móka, de a játékok nagy részében vizes lehetsz, így tanácsos már megérkezéskor átöltöznünk fürdőruhára. A vízividámparktól én többet vártam, a durvább csuszdákon csak párban mehetsz le – ilyet se láttam még, amelyiken meg egyedül is le lehet menni, abból csak egy volt, ahol is hason kell csúszni, amit kimondottan nem szeretek, de azért kipróbáltam..Nem volt egy élmény!!! A medencék szépek, az egyik hatalmas medence úgy van megcsinálva, mintha a tengerparton lennél, homokkal, napernyőkkel, ahogy azt kell.
Az állatkert inkább kisgyerekeknek való, sokféle állat nincs benne, de azért mindenképp nézzük meg, mert szép, ráadásul papagájokkal és óriáskígyóval is fotózkodhatunk.
A kalandparkot kihagytuk, és a zombikat is - egyszer már jártam egy hasonlóban, és a szélrózsa minden irányából csúnya zombik ugrottak elő, és azt próbálták imitálni, hogy nekem támadnak..ami az első riadalom után elég vicces – gondolom itt is valami hasonlóról lehet szó.
A park mellett természetesen egy bevásárlóközpont is található. Jégpálya is található itt, ha a strandolás után korcsolyázni támadna kedvünk. Mi inkább egy halpedikűrre neveztünk be, külön erre a célre kialakított üzletben több medencében várják a klienseket a halak, egy medencénél körülbelül hatan férnek el, és a hangzavar elég nagy, miután a halak nagyon csiklandoznak, és a kedves vendégek nevetve sikoltoznak miközben egymást fotózzák.

A másik szintén egész napos program a Genting Highlands. Itt aztán minden van, bevásárlóközpont , benne vidámpark, egy külső, hatalmas vidámpark, kaszinó, éttermek, vízividámpark. A Genting Highland egy több ,mint 18OO m magas hegy tetején helyezkedik el, egy kanyargós –és elég hosszú, kb. egy órás úton kocsival is feljuthatunk, de választhatjuk a Genting Skyway nevű felvonót is. Ajánlott egy pulóvert legalább magunkkal vinnünk, a hegy tetején jóval hűvösebb van, este pedig szabályosan hideg! Ha estig maradunk, számíthatunk rá, hogy esetleg köd lesz, a taxisofőr szerintem vakon vezetett, mi meg majdnem infarktust kaptunk, mert semmit sem lehetett látni a ködben!
Gyerekeknek napközben kiváló program ez a park, felnőttek akár este is idelátogathatnak, és szórakoznak a többszintes kaszinóban, illetve megvacsorázhatnak a kiváló éttermek valamelyikében – én az indiai éttermet ajánlom.

A vidámparkban félelmetes attrakciók vannak, az egyik hullámvasút még rajtam is kifogott, nem mertem kipróbálni, ugyanis be kell hasalni valami fém ketrec szerű alkalmatosságba, amit rád zárnak, elől kapaszkodhatsz csak, a ketrecet rád zárják, és indulhatsz utadra, mint a Superman gyakorlatilag, csak százzal meg fejjel lefelé…A kommentbe írjon, aki kipróbálta
J
A szabadesés nevű attrakciót érdemes kipróbálni, olyan magasra visz ugyanis, hogy a felhőkben vagy, és nem is látod a lent várakozókat – mielőtt a mélybe zuhannál . És még képeket is készítenek rólad eközben.
A bevásárlóközpontban lévő vidámpark inkább a kisebbeknek való, aranyos kisvonatokkal, körbe- körbe menő hattyúkkal, de hajókázhatunk a boltok közt is.

Malájzia számomra olyan volt, mint egy nagy vidámpark, nagyon jól szórakoztunk, sok érdekességet láttunk,jókat ettünk- az éttermek tényleg kiválóak voltak-, bármikor szívesen visszamennék! És hazafelé még a repülőgépet sem késtem le!

Kövess minket Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.