Bergen, Norvégia
2012. február 02. írta: Manonne

Bergen, Norvégia

Bergen Budapestről átszállással közelíthető meg. Odafelé Oslon, visszafelé Rómán keresztül utaztam, így jöttek ki olcsóbban a jegyek. (Norwegian és Wizzair). Nem hosszú út, innen Oslo két és fél óra, onnan Bergen kb. 40 perc. Nem szeretek repülni, de az Oslo-Bergen járaton annyira gyönyörű a kilátás, hogy nem törődtem a turbulenciával, csak néztem a fjordokat és a hegyeket, nem tudtam betelni a látvánnyal.

 

 

Bergen az esernyők városa, rengeteget esik az eső, a rekordjuk 84 nap egyfolytában. Májusban voltam, szóval viszonylag szép, száraz időt fogtam ki, bár az itthonihoz képest elég hideg volt.

Bergenben rengeteg látnivaló vár arra, hogy felfedezzük. A környező hegyek, és a közeli fjordok kirándulni csábítanak, az akváriumban cápákat láthatunk, és pingvin-etetésen vehetünk részt. Nagyon kedves város, az emberek barátságosak, a bűnözés ritka. Az árak elég magasak, érdemes figyelni mire és mennyit költünk. Én folyamatosan lazacot ettem kaviárral, mert az legalább olcsó :)

A norvég elég érdekes nyelv, de nagy könnyebbség az utazóknak, hogy mindenki beszél angolul. Mindenki. A takarító a boltban, és a WC-s néni is a kocsmában.

A városközpontban található a halpiac, ahol kagylók, rákok, kavirár kapható, de ehetünk bálnát is. Azt mondják, nagyon finom. Nekem nem volt bátorságom kipróbálni.

Bergen valaha a híres Hansa-szövetség része volt, a mai napig láthatóak a világörökség részét képező színes faházak, a halpiactól alig pár méterre.

 

 

Ha elsétálunk előttük, a Bergenhus erődhöz érünk, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra.

A városközpontból siklóval juthatunk fel a Fløyen hegyre, ahonnan a lábaink alatt elterülő várost csodálhatjuk.

 

 

A hegyről lefelé gyalog érdemes menni, szépen gondozott erdőn keresztül vezet az út.

A belvárosban több étterem is található, a rénszarvas levest mindenképpen kóstoljuk meg.

 

Bergen a kapu a fjordokhoz. Több szervezett kirándulás is indul, de magunk is nekivághatunk, busszal, vagy bérelt autóval. Készüljünk fel, hogy a parton elég nagy a szél.

 

 



 

Érdemes megnézni azt is, hogyan laknak errefelé a norvégok. A házhoz a hajó alapfelszereltség, van, hogy egy külön kis szigeten élnek. Én nagyon szeretem a skandináv házakat. Szépek, színesek, és tökéletesen illenek a tájba. Kerítés pedig akkora, hogy egy fél lábú koldus is könnyedén átugorja.

 

 



(A
képen a madáretető a külön poén, ugyanolyanra van megcsinálva, mint a környező házak. Így a helyi verebek is kellemes légkörben étkezhetnek. )

 

A város maga is megér egy sétát, nem túl nagy két óra alatt körbejárható.

 

 



Az
egyetem is a központban van. Az Erasmus segítségével sok magyar diák is tanulhat kint, most már meg tudom éretni, miért ezt a várost választották.

 

 

Az akváriumot se hagyjuk ki. Az összes norvég lelkesen meséli, hogy cápákat is láthatunk. Azt kihagyták, hogy kb. 50 centisek. Bár azóta lehet, hogy nőttek. Ami aranyos, az a pingvin-etetés, és a fóka-show. A fókák táncolnak a vízben a zenére, és egy magyaráz nekik a színpadon (álommunka!). Én könnyesre röhögtem magam.

 

 

 

 


Nem csak az időjárás miatt volt szerencsés választás a tavasz végi időpont az utazásra, a norvégok nemzeti ünnepén is jelen lehettem. (Máj. 17) Az egész város (de az ország is) hagyományos népviseletben szaladgál, és délutánra már majdnem mindenki részeg. Zenekarok vonulnak az utcán, zene szól a tó partján, az emberek boldogan, önfeledten ünnepelnek.

Hogy a kultúráról se maradjak le, elmentem egy templomi Schumann koncertre. Gyönyörű volt, és elég sokan is voltak, de megmondom őszintén, nekem kicsit furcsa volt, hogy ül vigyázban, néz előre, a zene pedig az orgonából szól, amit ugye nem láthatunk.

Bergen gyönyörű és különleges város, ha megtehetjük, ne hagyjuk ki!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://utazzunkegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr924051506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása