Szingapúr
2014. január 24. írta: 2travelers

Több embertől hallottam már, hogy annyira nem tetszett nekik Szingapúr, mert túl modern, csak felhőkarcolók és bevásárlóközpontok vannak mindenütt, unatkoztak pár nap után, stb. Nekik (is) irom ezt bejegyzést, mert Szingapúrban aztán tényleg mindent lehet csinálni csak unatkozni nem! Már többször jártam ott és remélhetőleg pár héten belül megyek is vissza, és még mindig találok valami ujdonságot, látnivalót ebben a csodálatos kis szigetországban!

Kövess minket Facebookon is!

Mi a Marina Bay Sands hotelben szálltunk meg. Tudjátok, azok az épületek a hajóval a tetejükön :) itt már önmagában elvan az ember a medencénél pár órát, ha csak a látványban gyönyörködik, akár a medencéből, akár a jacuzziból. A medencébe félig "belelógó" napágyakhoz a pincér pedig már kihozza a frissen facsart gyümölcsleveket vagy akár koktélokat. A medence szenzációs, én mindennap eltöltöttem ott 1-2 órát legalább, olyan mintha a felhők közt úszna az ember!
Ha nem ebben a szállodában száll meg az ember, akkor is érdemes idelátogatni, és a kilátóteraszról gyönyörködni a kilátásban. A medencét viszont csak szállóvendégek használhatják, látogatók még belépő ellenében sem.

A szállodához egy hatalmas bevásárlóközpont is kapcsolódik, tele jó kis éttermekkel és jobbnál jobb üzletekkel, illetve a Sands kaszinó, amely a nap 24 órájában nyitva tart is ott található. Mindenképp próbáljátok ki az Au Chocolate éttermet, vagy akár csak ugorjatok be pár szem csokiért a mellette található boltban, tele van különleges finomságokkal! Mi meg is reggeliztünk ott, azt hiszem a palacsinta fotója önmagáért beszél.
De az óriás macaroon-t és a csokival bevont mogyorós pillecukrot is muszáj megkostólni!

Ha már bevásárlás, akkor ajánlom a Bugis Street Market-et, itt minden megtalálható a ruháktól, cipőktől kezdve az ékszereken át a szuvenirokig.Ennek a piacnak a körbejárása sem egy rövid program, szánjatok időt rá! Én ezt a piacot teljesen véletlenül találtam, egy Starbucksot kerestem amikor erre tévedtem, de megérte, 2-3 órára ottragadtam legalább :) Alkudni ér!
Szingapúr szerintem legvonzóbb attrakciója Sentosa. Ez tulajdonképpen egy sziget, amely autóval, tömegközlekedéssel, és ún. "cable car"-al is megközelithető-érdemes először ezt az opciót választani a kilátás miatt. Itt aztán a látványosságoknak, programoknak se szeri, se száma, jómagam több alkalommal jöttem el ide, és elmondhatom hogy körülbelül a felét nem fedeztem még fel a szigetnek! Ebben a bejegyzésben most azokról az attrakciókról irok ahol én is jártam.

Itt található az Universal Studio. Na ez önmagában egy egynapos program. Szerintem jobb, mint Disneyland, de ezzel gondolom páran vitatkoznátok. Hullámvasút-rajongóknak kötelező!Három elég komoly vasúthoz volt szerencsém, de ide vehetjük a Transformers történetén alapuló 3D-s "játékot" is ami felér egy durvább hullámvasutazással-nálam egyébként ez volt a kedvenc. A Múmia c. film vasútjára már a diszlet miatt is megéri felülni, nagyon jól meg van csinálva!Gyerekeknek is akad bőven elfoglaltság, hajókázás a Madagszkár állatkái közt, vagy akár a Shrek kastélyának meglátogatása és 4D-s vetités.

Transformers- The Ride -szerintem a legjobb a parkban!!!

A Múmia c. filmhez készült hullámvasút bejárata- belül pedig mintha egy valódi, még feltáratlan piramisba érkeznénkP1110553.JPGShrek kastélya

Az Universal bejáratától nem messze található a Candylicious nevű édességbolt, itt aztán ami inyencség létezik a világban az megtalálható, csokik, cukorkák, nyalókák, ráadásul csoki-illatú levegőt pumpálnak a bevásárlótérve hogy biztosan megjöjjön a kedved a vásárláshoz-jelentem, sikerel teszik mindezt.

Szintén a közelben van a Hard Rock Café, nekem egyik nagy kedvencem, ide is betérhetünk vacsorára egy fárasztó nap után.
Vacsorához illetve a késői órákban bulizáshoz az egyik legjobb hely szerintem a KuDeTa a Marina Bay Sands tetején,-én a kinai újévkor voltam itt-, a kilátás csodálatos, a zene is jó, és az 57. emeleten lévő teraszon mulathatsz,ami azért nem kis dolog.
A Clarke Quay szintén egy felkapott szórakoztató negyed, a folyóparton helyezkedik el, tele különféle éttermekkel, úgy , mint japán, indiai,arab,thai, és még sorolhatnám, illetve szórakozóhelyekkel, bárokkal, gyorsétkezdékkel. Ez a fitalok, és egyben a külföldiek gyülekezőhelye, minden este teltház van, nagyon hangulatos hely. Érdekessége, hogy úgy van megépitve mintha minden egyes vendéglátóhely egy-egy kis házban lenne, és az utcán sétálnál köztük. Igen ám, de az utcák fedettek és légkondicionáltak, igy amiatt se kell aggódni, hogy esetleg kimelegedjünk a teraszon a vacsora vagy az iszogatás közben.

P1110499.JPGClarke Quay

Remek esti program továbbá az éjszakai szafari.azaz a "night Safari Singapore" . Ez este sötétedés után a szingapúri állatkerthez tartozó szafariparkban indul, a látogatókat kis vonatokba ültetik és igy indulnak el a szafariparkba ahol különböző állatok, tigrisek, oroszlánok, stb. éjszaki életébe nyerhetnek bepillantást. A túra után egy kijelölt útvonbalon gyalogosan is meg lehet tekinteni a parkot, illetve közben kiszállni, vagy akár részt venni kissebb, különleges állatkákat bemutató showműsorokon. Ezután a park éttermeiben meg is lehet vacsorázni.

P1110598.JPGVárják a sötétedést a szafariparkban :)

Visszatérve Sentosára, ott még több napra elegendő program vár rank. Van egy hatalmas vizividámpark, amelyet én még csak kivülről láttam, nem volt időm még bemenni, de a látottak alapján bátran ajánlom! Talán legközelebb eljutok én is oda.
Sentosán mesterséges homokos tengerpartot is "épitettek", pálmafákkal, ahogy kell, szóval ha hiányzik a tengerpart nyugalma, ott napozgathatunk és fürödhetünk, és persze koktélozhatunk naphosszat. A sziget mesterséges tengerpartján  van a Wave House Sentosa. Ezt a sportosabbaknak és a merészebbeknek ajánlom! Nehéz elmagyarázni igazából, hogy mi is a Flowride, amit ott kipróbálhatsz. Egy gördeszkához hasonlatos kis deszkán manőverezhetsz egy medencében tulajdonképpen. Baromi egyszerűnek tűnik, de nem az ! De viszont egy pár hatalmas esés után sikerülni fog, azt garantálom. Ment nekem is, és mellettem lévő medencében próbálkozó idősebb apukának is, akit a kedves kis fiai vettek rá, hogy halálra röhögjék magukat, amikor az első próbálkozásoknál elesik. A szórakozás garantált, mert elsőre tényleg mindenki cask esik-kel. Egy-egy órára lehet kibérelni a medencét, és fél óra után általában már mindenkinek sikerülk megállni, és el lehet kezdeni különbözö trükköket próbálgatni.ha pedig végképp nem megy, akkor ráugorhatunk egy bodyboarddal. Tipp: úgy próbálnak majd segiteni hogy egy kötélen akarnak beengedni, na azt ne! oldalról támadd be a medencét, bátran fogd meg a segitődnek a kezét,amig rálépsz a deszkára, és igy már menni is fog. A legtöbb ilyen mókás esés a kötélnek köszönhető!
Estére is maradhatunk Sentosan, többféle étteremből válogathatunk, illetve egy hatalmas kaszinóban a szerencsénket is kipróbálhatjuk, ezen kivül mindig valamilyen nagyszabású showműsort adnak itt este, ezt érdemes megtekinteni.
Sentosa-n még több napra elegendő program van, a kalandparktól kezdve a vizalatti világon át, a delfin showing, de ezeket nem láttam, igy ezekról bővebben nem tudok nyilatkozni, de ha valaki volt, a kommentbe mesélje el! :)
Semmiképp se hagyjuk ki a nemrég megnyilt "Gardens by the Bay"-t se! Hát az egy csoda! Nem vagyok oda a botanikus kertekért, és eleinte nem nagy kedvem volt megnézni, de kellemesen csalódtam. Sőt! Az valami hihetetlen amit ott látni! A virág dómban a kontrollált klima végett örök tavasz uralkodik, egy hatalmas virágoskertben találjuk magunkat, ahol szebbnél szebb virago nyilnak a világ minden tájáról(Dél-Afrikából,Kalifornából, Spanyolországból, Olaszországból), a szinkavalkád egyszerűen varázslatos. Ebben az épületben található egyébként a Pollen nevű étterem, ahol csodás virago közt, kellemes tavaszi hőmérsékletben ebédelhetünk meg.

IMG_6701.JPGA Gardens by the Bay madártávlatból. Ezen a képen jól látható a két dóm, és a melette lévő hatalmas kertben álló "Supertree"-k

A másik épületben egy valóságod dzsungelbe csöppenünk, egy htalamas vizesésses a bejáratnál. itt egyre feljebb haladva(párszor a vizesés mögött is elhaladhatsz, mintha benne sétálnal, szuper- a magaslati klimán élő ritka növényeket csodálhatjuk meg, amelyek nemritkán élőhelyük miatt rejtve maradnak az emberi szem előtt. Itt is kontrollált a klima igy valóban a felhők közt egy dzsungelben érezhetjük magunkat.

IMG_7191.JPGA szabadtéren található hatalmas kert is nagyon szép, egy kisvonattal körbe is visznek, de érdemes utána gyalog is megnézni, sétálni egy kicsit. A kertben található 18 úgynevezett Supertree, ezek különleges,vertikális kertek, 25-50 méter magasak, Hidakkal vannak összekötve, igy felmehetünk, és átsétáhatunk egyikről a másikra, a kilátás szuper, ne hagyjuk ki! Este pedig fényárban úsznak ezek a "szuperfák" zene kiséretében, és az egyik tetejében egy étterem is található. Szóval levonhatjuk a következtetést hogy ez nem egy átlagos botanikus kert.
Remélem sikerült pár hasznos tippel szolgálnom, hogy hogyan tölsétek el az időt Szingapúrban!
Kérdésekre a kommentekben szivesen válaszolok!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thj 2014.01.25. 23:42:54

Clarke Quay: számomra kifejezettten röhejes volt, hogy elmegyek ázsiába és erre egy octoberfest imitációba botlom, ahol csillagászati áron mérik a sört.. és a város többi attrakciója is ilyen. egy mesterséges műcirkusz az egész. A medence nyilván látványos lehet, de sajnos az tényleg csak szálló vendégeknek van.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.26. 05:03:45

Kurva jó lehet tényleg, csak ezért kár odáig elmenni. Az óriás macaronért, meg a fúdeklassz ruhákért, és cipőkért elmenni Ázsiába butaság. Az ottani kultúra érdekelne, a helyi ételek, szokások, stb. Bocs, de koktél, meg strand van közelebb is, nem győztél meg, sőt, megerősítettél.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.26. 11:08:29

épp most volt KLM-nél akciós jegy, most kicsit még jobban sajnálom, hogy nem vettünk, de így is belekerült volna félmillióba per fő az út, szóval rajtamaradt a várólistán egyelőre.

2travelers 2014.01.26. 11:10:20

@Dr. Valentin Narcisse:
Szingapúrnk is megvan a saját varázsa, itt is vannak helyi ételek,szokások, és kultúra, de tény és való hogy ezek a bevásárlóközpontok és felhőkarcolók közt egy kicsit elvesznek. Volt szerencsém bejárni Ázsiát Japántól kezdve Kinán át Thaiföldig, és ez igy is más, és nagyon érdekes világ, de értem, hogy mire célzol, és valóban ez esetben Szingapúr nem a neked való uticél!

Jhonnyq 2014.01.26. 11:20:00

Szingapúr csodálatos!
Jártam ott de a mai napig visszavágyok.
Az emberek,a város,az egész annyira más világ,hogy szavakba nehezen adható vissza.
Tegyük azonnal hozzá,hogy mindezt durván 50 év alatt rántották össze!
Mindenki aki teheti,azonnal induljon:)

studkell 2014.01.26. 11:20:04

"Ez tulajdonképpen egy sziget, amely autóval, tömegközlekedéssel, és ún. "cable car"-al" - posztoló

Car. Carral. Tudod, teljsen hasonuló -val, -vel rag, nem -al, -el rag, mint ahogy azt az ostoba fórumozók írják.

pangea 2014.01.26. 12:52:39

A marina bay Sands ejszakankent $500-ba kerul, ki tudja ezt megengedni maganak?!

F173 2014.01.26. 14:08:40

Nekem speciel nem jött be Szingapúr. Kuala Lumpur vagy Bangkok sokkal jobb a környéken.

Poppadom 2014.01.29. 15:54:12

Magyarul megnezted a tipikus turistas hulyesegeket itt baratom. Starbucks, Au Choc, MBS, CQ, KuDeTa, Gardens by the Bay, Sentosa jatszoter. Muhaha

2travelers 2014.01.29. 22:08:29

@Poppadom: Kedves Poppadom, ez esetben kiváncsian várom a Te irásod Szingapúrról, hogy milyen helyeket ajánlanál !

Poppadom 2014.01.30. 05:16:44

@2travelers: hat ha a szalloda parszaz meteres kornyeket kapirgattad es kimentel a Sentosa nevu jatszoterre akkor sajnalhatod. Szingapur ennel sokkal tobb.

Poppadom 2014.01.30. 05:17:19

@2travelers: Macaroonosat sajna nem tudok :(

vb88 2014.02.05. 07:30:15

Ez mind szep es jo, de Szingapur tenyleg nem ennyibol all, illetve amit bajartal azt nem sokan engedhetik meg maguknak (mar csak a MBS-et sem a maga 500 dollar/ej szobaaraval)

Chinatown, Little India, Kusu Island (ahol meg uszni is lehet a tengerben), Pulau Ubin, Botanic garden, Holland Village, Buddha Tooth Relic Temple, Changi Village...es meg sorolhatnam hogy hove lehet itt elmenni es napokat eltonteni.

Az utcai "hawker" kajaldak pedig vegelathatatlan valasztekot kinalnak az osszes letezo azsiai kajabol, talan egy ilyen hawker centre a legautentikusabb szingapuri dolog...

2travelers 2014.02.05. 11:03:31

@vb88: ez pontosan igy van, ahogy irod, egyet értek! Én is jártam ezeknek a helyeknek a legnagyobb részében, és a "hawker" kajáldák is szuperek! A bejegyzésben is emlitem a Bugis Street Marketet, na ott van egy ilyen hawker centre például, ázsiai konyhát kedvelőknek azt tényleg ki kell próbálniuk!
De mint irtam ez a cikk a "szingapúrban unatkozó" emberek panaszkodására egy válasz, akiknek ez mind-mind nem elég, és az ázsiai kajákat se veszi be a gyomruk! :)

Dr.Korász 2014.03.02. 09:27:40

Remek beszámoló a világ szerintem legjobb helyéről. I luv SG!

2travelers 2014.03.02. 09:36:25

@Dr.Korász: Köszönöm :) szerintem is az egyik legszuperebb hely a világon!