5 legjobb dolog Hanoiban , Vietnámban
2020. március 05. írta: 2travelers

Ha csak 1-2 napod van Észak-Vietnám -szerintem- legérdekesebb városában, és nem tudod mit érdemes megnézni akkor javaslom, hogy ezt az 5 dolgot semmiképp se hagyd ki!

Hanoi az ország fővárosa, több mint ezer éves múltra tekint vissza. Tökéletesen megfér egymás mellett a régi és az új, a hagyományos és a modern dolgok. De mielőtt nekikezdenénk a városnézésnek, egy dolgot tudnia kell a kedves olvasónak! Itt a közlekedés szabályait - vagy inkább azok teljes hiányát - újra kell tanulni! Mi már a szállodában egy egyoldalas tájékoztatót kaptunk arról, hogyan keljünk át az úttesten, ugyanis a gyalogátkelő, és a piros illetve zöld lámpa mondhatni semmit sem jelent. A városban több millió robogó van forgalomban, és persze autók is, ők egymás ritmusát felvéve tökéletesen mozognak ebben a káoszban, egy balesetet sem láttunk ottlétünk alatt. Nos, nem árulok el nagy titkot, a tájékoztató összefoglalva azt tartalmazta, hogz határozott léptekkel indulj el, vedd fel a ritmust , és ne hezitálj! Szóval akkor hajrá, mostmár tényleeg indulhat a városnézés! Habár be kell valljam, engem első este még a párom rángatott át az útkereszteződéseken, mert a ritmus felvételével akadt némi gondom, de másnapra már belejöttem!

A forgalom Hanoi utcáin

1. Street Food

Az első számú kedvencem a vietnámi street food, alig vártam az ebéd-, és vacsoraidőt, hogy az utcai árusoknál valami újabb helyi különlegességet próbálhassak ki. Szerintem egész Vietnámban Hanoiban a legjobb az étel, mint később megtudtam a pho levest is másképp készítik, másképp fűszerezik az ország északi és déli részén, és nálam egyértelműen az északi verzió a nyerő! Persze azért megnéztük, hogy hova ültünk be, az fontos szempont hogy sokan legyenek az adott helyen, és az sem árt ha látunk pár turistát is. Európai szemnek nem fognak a szó szoros értelmében tisztának tűnni a helyek, de nem is így kell ezt nézni.
Az abszolút kedvencünk a pho leves volt, marhahússal. Tudni kell , hogy itt a legtöbb étel húsos, nagyon kevés a vegetáriánus opció. Második helyen végzett a pho tekercs, ami gyakorlatilag rizslapok ízletes marhahusival tötlve, sült hagymával a tetején, szósszal. Ezt kikértem naívan vegetáriánus verzióban, kaptam is üres palacsintákat ,hagymával a tetejükön- nesze neked vega pho tekercs. Viszont a tavaszi tekercs friss zöldségekkel és garnélarákkal is megér egy próbát, a mogyorószósszal isteni.  Az ételek nagyon olcsók, párszáz forintból jól lakhatunk.

Kedvencünk, a pho , persze sok chilivel

Itt pedig a pho leves párja, a pho tekercs - ezen a két kaján ellennék egy évig, nekem nagyon bejöttek

2. Az Irodalom Temploma - Temple of Literature

Idő szűkében hop on hop off busszal indultunk várost nézni, ami itt szerencsére nincs horror áron, ráadásul ömlött az eső is, így a séta nem volt opció. Ennek a templomnak számomra annyira varázslatosan hangzott a neve, és története, hogy semmiképp sem akartam kihagyni.

Az Irodalom Templomának bejárata

Személyes kedvencem a bejáratnál levő tigris

Az épületeggyütes 1070-ben, Konfuciusz tiszteletére, tudósoknak és bölcseknek szentelt egyetemként épült, hagyományos vietnámi építészeti stílusban. Eredetileg csak arisztokratákat, a királyi család tagjait fogadta el, majd később megnyitotta kapuit a köznép előtt is. Az itt diplomázók nevét kőtáblára vésették, amelyeket kőteknősök tetején helyeztek el. Itt található továbbá az Irodalom tava és a Mennyei Tisztaság kútja, több pavilon, és meseszép kertek, bennük kis bonsai fák különböző jelenetekkel.
Megtévesztő a név, ugyanis valójában ez egy egyetem volt, nem pedig templom. Mégpedig Vietnám első egyeteme, ahol a diákok 3-7 évig tanultak. Az utolsó udvarban, a Ceremónia Házában áll Konfuciusz vörösre lakkozott szobra, illetve még több másik, neves filozófusoknak szentelt oltár is.

A belső udvarok is gyönyörűek

A megunhatatlan kis bonsai fák egyike

Több oltár is van itt, a sárkányoknál füstölőt gyújthatunk

Jól kivihetőek a vietnámi építészet stílusjegyei itt is

Az utolsó udvar épületében a tudósok előtt tisztelegnek a Ceremónia Házában

3. Tran Quoc Pagoda

Ez a gyönyörű, régen az uralkodó családok körében népszerű buddhista szentély a 6. században épült,szépségéhez külön hozzáad, hogy egy tavon helyezkedik el. Központi eleme a 11 szintes, 15 méteres pagoda, amit trópusi környezete csak még mesésebbé varázsol. Ezen kívül találhatunk még itt vallási relikviákat, és különleges arcvonásokkal bíró 17. századi faragott szobrokat, de mindezek eltörpülnek a pagoda szépsége mellett. Ez a látványosság ráadásul ingyen látogatható. Sok helyi is jár ide imádkozni, így egy picit betekintést nyerhetünk az ő mindennapjaikba is.

A pagoda a gyünyörű kert közepén - esett az eső, így alig voltak látogatók

Az elmaradhatatlan kis bonsai fák

Palackos víz, friss gyümölcsök és virágok az oltáron

Meg kell említeni még a pagoda hátsó részében található Bodhi - fát, mely a nagy Bodhi - fa rétegezésből nőtt ki Indiában, ahol több mint 25 évszázaddal ezelőtt Buddha gyakorolt. A fát az indiai elnök ajándékozta Vietnámnak 1959-ben. A legenda szerint szerencsét hoznak a fák lehulló levelei, nem is volt egy sem a fa alatt!
Nem mellékesen, a híres angol utazós weboldal, a  Wanderlust a világ 10 legszebb pagodája közé sorolja a Tran Quoc pagodát, pontosabban a harmadik helyre.

A Bodhi - fa

4. Train Street

A Train Street egy szűk utca Hanoi régi városrészében, ahol naponta kétszer egy gyorsvonat haladt át. Sajnos csak múlt időben, mert 2019 októberében ezt megszüntették, mondván hogy túl veszélyes. Azonban az utca bizonyos szakaszai még mindig látogathatóak, és egy-két kávézó is megmaradt a sínek mentén, így még mindig igencsak érdekes látványosság. Láthatjuk hogy hogyan élnek a helyiek, megtekinthetjük a színes falfestményeket, és kipróbálhatjuk a híres egg cafe-t, azaz a tojásos kávét az egyik kávézóban.

Útban a kávézóba

Így élnek a helyiek a sínek mellett

A kedvencem : vietnámi macska

5. Hétvégi éjszakai piac, azaz a Weekend Night Market

Ezt a nyüzsgő piacot minden pénteken, szombaton és vasárnap tekinthetjük meg este hét órától. A piac a régi városrészben kerül megrendezésre, nyüzsgő forgatagában minden megtalálható, mi szemnek és szájnak ingere, helyi ételeket kínáló árusoktól kezdve a szuveníreken át a ruhákig és cipőkig megtalálható itt minden. Alkudni ér, sőt kötelező!
A környéken található kis utcák, történelmi helyek, kávézók, bárok,mind gyönyörűen vannak megvilágítva, nagyon hangulatosak, többek között ez teszi ezt a piacot vonzóvá a turisták számára.
Természetesen mi is bevásároltunk, vettünk pólót, szuvenírt, pénztárcát, ahogy illik, és persze vérremenően alkudoztunk,majd dolgunk végeztével egy emeleti bárban pihentünk meg ahonnan jól be lehetett látni a piac forgatagát. Tökéletes péntek esti program!

A piac felülnézetből - persze itt is esett az eső

Ilyen kis hangulatos helyekre ülhetünk be egy italra

+ 1 tipp

Szent József katedrális

Ez a neogótikus stílusban épült katedrális Hanoi szívében épült, már-már olyan érzése van az embernek ránézve mintha Európában lenne. Mindenestre gyönyörű, a mi buszos túránknak ez volt az utolsó állomása.

A Szent József Katedrális bejárata este

Kövess Facebookon vagy Instagramon még több képért,a bejegyzésekből kimaradt sztorikért, és kérdezz bátran!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2020.03.08. 09:14:38

Az eső ellenére jól sikerültek a képek, látszik az épületek, kertek szépsége.

"Jól kivihetőek a vietnámi építészet stílusjegyei itt is"
Ez valami freudi elírás? :o)))

"Személyes kedvencem a bejáratnál levő tigris"
A falhiba miatt kicsit úgy néz ki, mintha éppen pottyantana. Azért valóban szép!

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2020.03.08. 18:23:04

Csak egy megjegyzés: nem a vonatot állították le a train streeten, hanem a gyalogosok járkálását. Pont a lezárás után voltam ott két héttel. A train streetről, a street foodról és sok más dologról én is írtam: utazotodi.blog.hu/2019/12/14/vietnam_v