Isla Mujeres, a nők szigete Mexikóban
2021. július 05. írta: 2travelers

A mexikói Isla Mujeres egy mesebeli, apró, álmos kis sziget Cancun partjainál. Türkizkék vize, korallzátonyai, homokos strandjai- víz fölé hajló pálmafákkal, maja romok és óriási leguánok teszik különlegessé a szigetet.

Mindezek ellenére nem szerepelt a listám élén a meglátogatása. De persze jószokásom szerintem nem igazán foglaltam le előre fakultatív programokat -csak egyet online-, ezért este a bevásárlóközpontban levő standoknál keresgéltem hogy mit érdemes csinálni másnap. A szállodákban is ajánlják ugyanezeket a programokat, csak ott jóval drágábban, ezért érdemes máshol is körbenézni!

Eredetileg a víz alatti múzeum meglátogatásra , és egy snorkelling túrára fizettünk be, ehhez képest lett belőle egy egész napos all-inclusive katamarán túra Isla Mujeres-re , korlátlan mennyiségű Margaritával és Tequila Sunrise-al, napozással a képeslapra illő parton, ráadásul még golfkocsival is bejártuk a szigetet és megnéztük a nevezetességeket. Snorkeleztünk is vagy 15 percet a visszaúton és a víz alatti múzeumból is megmutattak vagy három szobrot:) de nem éreztük magunkat átvágva, mert így is szuper napunk volt, sőt talán még jobban is jártunk.

A Kolumbusz előtti időkben ezt a szigetet szentnek tekintették. Úgy tartották, hogy a sziget egyetlen lakója Ixchel - a hold, a boldogság, a termékenység és az orvostudomány istennője- és az ő udvara volt. Később, amikor a spanyolok a 16. században a szigetre érkeztek, nagyon sok szobrot és képet  találtak amely az istennőt ábrázolja, és ezért “Isla de Mujeresnek” nevezték el a szigetet. Az Isla jelentése „sziget”, a mujeres pedig „nő”-t jelent,így lett belőle a nők szigete.
A sziget beceneve „El Amanecer de Mexico”, ami azt jelenti, hogy „Mexikó napsütése”. Ezt a nevet arról kapta, hogy itt van Mexikó legkeletibb pontja, ezért Mexikóban ez az első hely, amelyet a nap minden reggel először ér el. Érdekesség, hogy a maják a nap helyzetét használták, hogy nyomon kövessék, milyen évszak van épp. A nap januárban indul a sziget déli oldalától, és egész évben északabbra mozog.

A túra a hajóállomásról indult, amely busszal könnyen megközelíthető- nem beszélve arról, hogy 150 Ft a többezer forintos taxi helyett.

Egy gyönyörű katamaránnal mentünk kb 25-en, a covid miatt most csak fele annyi embert engedhetnek a hajóra mint amúgy-de így legalább kényelmesen elfértünk.

Miután persze divatos akartam lenni plusz hanyatt esni sem szerettem volna a hajón, egyértelmű volt, hogy az új párducmintás -amúgy eredetileg hajózásra fejlesztett- Crocs papucsomba megyek erre a kirándulásra, amelyet szépen kidekoráltam utazós díszekkel, kis pálmafával, földgömbbel, ahogy kell. Mexikóban a jaguárokat amúgy is nagyon kedvelik, úgyhogy ezekben a párducos szettekben mindig nagy sikerem volt, kiabáltak utánam a piacon, hogy Lady Jaguar, és lépten-nyomon megállítottak.

A kiránduláson persze tejjel-mézzel, azaz inkább Tequila sunrise-al és Margaritával folyó kánaán volt, és ez akkor sem volt másképp amikor megérkeztünk a szigetre.

Isla Mujeres olyan, ahogy a nagykönyvben meg van írva, homokos part, türkizkék víz, tengerbe nyúló pálmák mindenhol.

Kiélveztük a körülbelül egyórás szabadprogramot, leginkább a nyugágyban fekve, és utána indultunk tovább felfedezni a szigetet kis golfautókkal.

Az első állomás egy kilátópont volt ahonnan egészen Cancún-ig el lehetett látni.

Ezek a kisautók amúgy iszonyat jópofák , és
szerintem jó, hogy te magad vezetheted, sokkal nagyobb élmény mintha vinnének.

Innen Punta Sur-ba vezetett az utunk, ahol többek között két jópofa szobor is található, az egyik egy óriási iguána-nekem persze ez tetszett a legjobban, ráadásul mellette a sziklákon igazi iguánákkal is össze lehet futni-meg amúgy körülbelül mindenhol, Cancúnba amikor mentem a közértbe , mindig páran napozgattak a járda szélén.

Itt található még Ixchel istennő szobra is, illetve a sziklákra építve a neki emelt templom romjai is, ahova mi ugyan nem mentünk be de ez a sziklás partszakasz önmagában is nagyon szép.

Innen már kocsikáztunk vissza a tengerpartra ebédelni, de útközben is érdemes nézelődni, templom, szép házak, hotelek vannak az út mentén, és ha figyelmesek vagyunk egy nagyon különleges, kagyló alakúra épített házat is kiszúrhatunk!

Az svédasztalos ebéd isteni volt-Mexikóba amúgy nem ettem rosszat, mindig mindenhol finom volt az összes étel,és friss.

Tequila kóstoló is lett volna a programba de azt már nem kívánta a szervezetünk. Innen tovabbhajóztunk a sziget egy masik partszakászára, ahol szinten tengerparti bárok, és strandok várták a látogatókat , sőt még egy barátságos iguánával is lehetett fotózkodni. Ez a rész már eléggé zsúfolt volt, a bárpultnál vártuk ki a hajó indulását , ami egyébként jó poén volt, mert hintákba lehetett ülni a bárnál. A túranak ezen a pontján már nagyon sokan szó szerint kifeküdtek a korlátlan alkoholfogyasztástól, én eddig azt hittem, hogy a magyarok tudnak inni, de megállapítottam, hogy a mexikóiakhoz és a brazilokhoz képest sehol nem vagyunk:) mondjuk mi visszafogtuk magunkat, mert vártuk a snorkelezést, amit persze a túra végére hagytak.

Nagyon hullámzott a tenger , nem voltak túl ideálisak a viszonyok, azon a részen, ahova kihajóztunk, de a korallzátony így is csodaszép volt, és sok érdekes halat láttunk, volt olyan is , hogy csapatostúl százasával úsztak el alattunk. A víz alatti múzeumból sajnos csak három szobrot láttunk, de miután még ilyesmit sose láttam, az is nagy élmény volt.

A snorkelezés után indultunk vissza a kikötőbe Cancúnba, majdnem este 7 volt már visszaértünk, de egy szuper napot tudhattunk magunk mögött.

Nagyon sok érdekes programon vettünk részt Mexikóban, de kétségkívül ez volt az egyik legjobb!

Kövess Instagramon vagy Facebookon még több képért,a bejegyzésekből kimaradt sztorikért, és kérdezz bátran!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.