Európa egyik leghíresebb karácsonyi vására: a Nürnbergi Adventi Vásár -Képgaléria
2022. december 23. írta: 2travelers

Európa egyik leghíresebb karácsonyi vására: a Nürnbergi Adventi Vásár -Képgaléria

Tavaly már elindultam megnézni a nürnbergi karácsonyi vásárt, de akkor sajnos elmaradt- idén viszont teljes pompájában tündökölt.

Ez Európában az egyik legnagyobb és leglátványosabb karácsonyi vására, az egész óváros fényárban úszik, már akkor karácsonyi hangulatom lett amikor a parkolóból kijőve elindultunk a főtér felé.

thumbnail_12_17.jpg

A bevásárlóutca egyik végében egy Betlehem volt felállítva, élő állatokkal, tevékkel, lámákkal- mielőtt lázadoznátok, ezek menhelyi állatok, cirkuszokból mentették őket. Szerintem nagyon cukik, némi adományért cserébe vehetsz nekik csemegét és megetetheted őket.

thumbnail_2_22.jpg

Ahogy haladtunk beljebb a sétálóutcán, úgy erősödött a mézeskalács, a roston sült kolbász és a forralt bor illata- ezeknél jobb nem is kell így karácsony tájékán!

thumbnail_9_21.jpg

Nürnberg híres a mézeskalácsáról, volt is belőle minden mennyiségben, és még gluténmentes mézes tallért is árultak, úgyhogy én is tudtam enni. 

Természetesen forraltbort is ittunk, a cseresznyés isteni volt, és a tojáslikőrös puncsot is megkóstoltam tejszínhabbal a tetején- jó, hát nem diétázni mentem! 

thumbnail_4_20.jpg

A nürnbergi karácsonyi vásár története egészen 1628-ig nyúlik vissza, egy írásos dokumentáció itt említi először a vásárt.  Érdekesség hogy a főtéren található standok mindegyike helyi lucfenyőből készült, ráadásul körülbelül 30 belőlük több mint 130 éves, és a vásárban kapható ajándéktárgyak mind helyi készítők portékái, nincsenek gagyi kínai vackok, talán ettől is olyan különleges ez vásár.

thumbnail_11_18.jpg

Állítólag odébb egy másik téren van egy nemzetközi vásár, ahol már nem csak helyi termékeket árusítanak, de oda nem mentünk el. Egy szó mint száz, be tudtam volna vásárolni ha nem kézipoggyásszal utazom, habár leginkább mézeskaláccsal töltöttem volna meg a csomagom.

thumbnail_1_23.jpg

thumbnail_3_22.jpg

Ha egy kicsit odébb sétálunk, akkor eljutunk a kimondottan gyerekeknek kialakított karácsonyi vásárba. A bejáratnál Mikulás integet, egy mini óriáskerék, kisvonat és egy csodálatos körhinta is várja az idelátogatókat, amire persze mi is felültünk, hogy egy picit újra gyereknek érezhessük magunkat.

thumbnail_10_20.jpg

Az egyik kedvenc árusom is ezen a részén volt, egy kutyapékség karácsonyi, csont alakú kekszeket árult négylàbú kis családtagjainknak. Imádtam- és nem csak én, hanem a kutyusom is, mert természetesen hoztam neki ajándékba egyet.

thumbnail_8_20.jpg

thumbnail_6_21.jpg

Igazi gyerekparadicsom a vásárnak ez a része, a standok tetején található kis installációk, macik és egyéb cukiságok mind mozognak,és egy hatalmas vasúti terepasztal is helyett kapott a látnivalók között - a finomabbnál finomabb édességekről már nem is beszélek, amik itt kaphatóak.

thumbnail_7_20.jpg

Remélem meghoztam a kedveteket a nürnbergi karácsonyi vásárhoz és ha idén már nem is, de jövőre ellátogattok ide! 

Kövess Instagramon vagy Facebookon további külföldi és belföldi utazós tartalmakért, még több képért,a bejegyzésekből kimaradt sztorikért, és kérdezz bátran!

https://www.instagram.com/travelling_with_me/

https://www.facebook.com/utazzunkegyutt.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://utazzunkegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr6318008836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása