Bécsi Advent Képekben
2015. december 16. írta: 2travelers

A magyar turisták egyik legkedveltebb célpontja Bécs a karácsonyt megelőző pár hétben-érthető okokból. Csodaszépen feldíszített karácsonyi vásárok, forraltbor és puncs illata a levegőben, finom sültkolbászok és almás sütemények várják az odalátogatókat. Ebben a posztban ezt az ünnepi hangulatot igyekszem átadni Nektek!

Idén a kiscsizmát formázó bögrék a nagy slágerek

Én minden évben kilátogatok Bécsbe egy napra, nálunk ez afféle családi hagyomány, Általában jól megszokott útvonalon haladunk a karácsonyi vásárok közt, és közben útba ejtünk néhány üzletet, kávézót vagy nevezetességet, attól függ hogy mire van időnk, és hogy mihez van kedvünk.
Idén a vonat helyett a buszt választottuk, ami délelőtt tízre már ki is ért Bécsbe és este fél nyolckor indult vissza csak, így bőven volt időnk.
Mint mindig, most is a Westbanhof-nál kezdtünk, egy finom sajtos sültkolbásszal, hogy legyen mire inni a puncsokat, majd a Maria Hilfer Strasse-n sétáltunk lefelé.
tt van az egyik kedvenc karácsonyi vásárunk a temlpomnál (Kirche Maria Hilf) , itt aztán van minden földi jó egy helyen, almás sütik, puncsok, mézeskalácsok, sültkolbászok és szendvicsek, és persze forraltbor - és a templomot is érdemes megnézni belülről, mert gyönyörűszép.

Mézeskalács házikó a vásárban

Variációk karácsonyi süteményekre

A húsevők sem maradnak éhen

És még ezt a templomot is megcsodálhatjuk

A Dunkin Donuts-nál mindig megállok és megnézem éppen milyen karácsonyi fánkjaik vannak, lehet onnan ötleteket meríteni az otthoni sütéshez, vagy csak gyönyörködni és nyálat csorgatni

Innen a következő állomás a Múzeumnegyed volt ezúttal,a Maria-Theresien Platz. Itt lehet beszerezni az első képen látható színes kis csizmákat egyébként. Italokból bőven van választék, a forraltboron kivül narancsos vagy cseresznyés puncsot is választhatunk, vagy akár az én nagy kedvencemet, a Winter Jack-et, ami egy forró almás-fahéjas-whisky-s puncs. Természetesen itt is nagyon sok árus van, beszerezhetünk kissebb ajándéktárgyakat, csecsebecséket karácsonyra.
Ezek után a Rathaus felé indultunk, ahol Bécs legnagyobb és legrégebbi vására található. A hagyományos Bécsi Adventi Varázslat névre keresztelt vásárt immár 26. alkalommal rendezik meg, és évente több, mint 3 millió látogatót vonz. Itt 144 stand kinálatából válogathatunk, erre a vásárra érdemes több időt szánni, időbe telik, mire körbejárjuk. Természetesen itt is nagy a választék különböző forró, alkoholos és alkoholmentes italokból, nekem itt a kedvencem a mandarinos-aperolos puncs volt, nagyon különleges, és persze jól átmelegített.
A Rathaus felé menet a parlamentet is útba ejtettük

Minden szögből fotózva csodaszép

Többféle aranyos karácsonyi dekorációval várják az odalátogatókat a vásárban

Már a koradélutáni órákban nagyon sokan nézelődnek Bécs legnagyobb karácsonyi vásárában

Éhen sem halunk :)

Ha valaki karácsonyfadíszt szeretne vásárolni, itt bőven van választék

Innen a Hofburg palotát útba ejtve a Kartner Strasse felé indultunk el. Igy egy csapásra várost is nézünk, igy bűntudatunk sincsen, hogy csak a kis bögréket emelgetjük. A palota bejáratánál a lovaskocsik mögött már rögtön egy kisebb piacba botlunk. Kezdtem itt már megéhezni, de valahogy lócitrom kellemesen terjengő szagában nem vitt rá a lélek, hogy elfogyasszak egy sült kolbászt...Nem is értem, hogy erre a helyre ételt árusító standot miért tettek, de mindegy.

Kövess minket Facebookon, hogy még több képet láss, amelyek a bejegyzésből kimaradtak, és hogy ne maradj le az új, izgalmas írásokról sem!
"Utazzunk együtt"  https://www.facebook.com/utazzunkegyutt.blog.hu

A Hofburg palota

A palota felé vezető út

A lovak a Hofburg bejáratánál és közvetlen mögöttük az árusok:)

A Kartner Strasse idén is hozta a megszokott formáját, ameddig a szem ellát, gyönyörűen fel van diszítve. Itt bevethetjük magunkat az üzletekbe, vagy elsétálhatunk az utca elejére az eredeti Sacher cukrászdába egy finom tortaszeletért. Mi így tettünk.

A Kartner Strasse teljes karácspnyi pompájában

A rá merőleges sétálóutcában sem fukarkodtak a díszítéssel

Az utolsó állomás a Stephansplatz, és a Stephansdom körül épített karácsonyi vásár. Nekem ez az egyik kedvencem, nagyon hangulatos, ahogy a templom tövében szürcsölhetjük a puncsot, miközben a falakon futó színes fényjátékban gyönyörködhetünk.

A Stephansdom előtt egy nagy karácsoyfát állítottak fel

A templom mellett iszogathatjuk a forral borunkat

A Stephansplatz karácsonyi fényei

Természetesen ebben a vásárban is nagyjából ugyanaz van, mint az összes többiben, étel-ital, és mindenféle kézműves, javarészt csak karácsonykor eladható csecsebecse, de személy szerint engem inkább a hangulat érdekel, és nem az,hogy beszerezzek egy ötödik mécsestartót vagy egy hatodik sapkát. Persze ha valakinek erre van igénye, erre is van bőven lehetőség:)
El is szaladt az idő Bécsben, innen már a buszpályaudvarra indultunk. Remek kis nap volt, remélem jövőre is jövünk.
Kellemes karácsonyi ünnepeket minden kedves olvasónak!

"Utazzunk együtt"  https://www.facebook.com/utazzunkegyutt.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.